اولین ها

درباره ما

پایگاه مقاومت بسیج طلاب شهید اکبرزاده با دستور آتش به اختیار فرمانده کل قوا در راستای ترویج فرهنگ جنگ نرم پا به عرصه جنگ سایبری،فرهنگی گذاشته و تمامی تلاش خود را در تحقق این مهم در سایت مـعـبـرسایـبرے پلاڪ انجام خواهد داد.

بايگاني

نويسندگان

پوستر

ویدیو برگزیده

امکانات معبر


  • برای ورود به شبکه های اجتماعی معبر کلیک کنید

  • تماس با بي پلاک

اولین ها

Related imageبراي محدود کردن درگيري قطعنامه خود را در قالب فصل هفتم منشور قرار داد تا عزم شورا را براي دخالت عملي و انجام دادن نقش فعال در ختم جنگ و خارج از توصيه‌هاي متداول براي حل و فصل اختلافات به طريق سياسي نشان دهد. شوراي امنيت براي رسيدن به هدف خود در استقرار صلح و امنيت در منطقه خليج فارس برخلاف قطعنامه‌هاي قبلي نشان داد که عزم راسخي در استفاده از هردو اهرم ترغيب و تشويق و نيز تهديد و اجبار در سطح گسترده دارد.

اولين اختراع داروهاي ضد بمب شيميايي


دکتر علي‌اکبر مشفق استاد دانشکده پزشکي! ساخت قرص «هالوژن» که قدرت بسيار زيادي در تصفيه آب از ميکروب دارد در پنج شماره ثبتي در کشور سوييس و در شهر برن در دفتر ثبت بين‌المللي اختراعات مواد شيميايي جديد به نام جمهوري اسلامي ايران اختراعش را ثبت نمود اين قرص قوي‌تر از نوع خارجي آن عمل مي‌کند اين آنتي‌بيوتيک به صورت پماد براي سوختگي‌هاي ناشي از جراحات شيميايي و گازهاي تاول زا بسيار مفيد است.

اولين استفاده از سلاح شيميايي


به کارگيري سلاح شيميايي براي اولين بار در عمليات خيبر توسط دشمن صورت گرفت عراق به دليل نگراني از نتايج عمليات براي نخستين بار نوعي از سلاحهاي شيميايي محصول کارخانه سامره به نام گاز خردل را با استفاده از هلي‌کوپترهاي ساخت شوروي و فرانسه،‌ به کار گرفت .
پيش از اين عراق در عمليات والفجر 2 در منطقه حاج عمران به صورت محدود از سلاحهاي شيميايي استفاده کرده بود، شوراي امنيت سازمان ملل در واکنش به اين اقدام در دهم فروردين ماه سال 1363 با صدور بيانيه‌اي استفاده از گازهاي سمي را محکوم کرد. اما عراق بي‌توجه به بيانيه سازمان ملل در عمليات بدر در طول پنج روز از تاريخ 22/12/1363 تا 27/12/1363 بيش از سي مورد انواع سلاح شيميايي را مورد استفاده قرار داد.


اولين اطلاعيه جامعه روحانيت مبارز


در اطلاعيه جامعه روحانيت مبارز، از آمريکا به عنوان شيطان بزرگ و از عراق به عنوان رژيم مزدور آن يادشده است و به مردم تذکر داده شده که اين يک آزمايش بزرگ است و ملتي که توانست رژيم سياه پهلوي وابسته به آمريکا را به خاک مذلت بکشاند مي‌تواند درس عبرت ديگري به آمريکا و رژيم ‌هاي دست نشانده بدهد. و در پايان تاکيد کرده است که با تکيه به ايمان و قدرت لايزال الله و وحدت و يکپارچگي آمادگي خود را با آگاهي کامل حفظ، و براي انجام وظيفه سرنوشت‌ساز گوش به نداي رهبر انقلاب باشند.

اولين اطلاعيه آيت‌الله مکارم شيرازي


در اطلاعيه ايشان به مواردي اشاره شده است تا اصول اسلامي و مکتبي در اين مبارزه رعايت شود : 1-... استقامت در برابر فشار دشمن و اميد به وعده‌ي قطعي خداوند بر پيروزي و تنها خدا ما را کافي است. 2-...اگر جنگ طولاني شود، هرگز نبايد وحشتي به خود راه دهيم جنگ مردم ويتنام و الجزاير فراموش نشود و بايد هر روز سطح کارآيي و آمادگي خود را بالا ببريم... 3-... در حملات ناجوانمردانه دشمن به تأسيسات اقتصادي کمبود و مضيقه اجتناب ناپذير است بايد نهايت صرفه جويي را به خرج بدهيم.... 4-بايد همه نسبت به هم مهربان باشيم در حالي که رزمندگان در جبهه‌ها هستند ما از هيچگونه همکاري مضايقه نکنيم. 5-سطح آموزش نظامي و آگاهي سياسي و اطلاعات مکتبي خود را به سرعت افزايش دهيم چرا که سرمايه جنگ اينهاست نه فقط سلاح، وعده خدا تخلف ناپذير است اگر آيين حق را ياري کنيد شما را ياري مي کند و گامهايتان را استوار مي‌دارد....


اولين اطلاعيه آيت‌الله سيد محمد وحيدي


در رابطه با تجاوز و حمله مزدوران عراقي به خاک جمهوري اسلامي ايران ايشان اولين اطلاعيه خود را در روزنامه کيهان انتشار داد، در بخشي از اين اطلاعيه ضمن اشاره به نقشه‌ها و توطئه‌هاي خائنانه‌اي که از جانب دشمنان داخلي و خارجي در راه ضربه زدن به انقلاب اسلامي ايران طرح‌ريزي مي‌شود و همچنين تقدير از نيروهاي جمهوري اسلامي ايران که دليرانه با حملات متجاوزين به مقابله برخاسته‌اند آمد ه است :‌لازم است ملت غيور، هوشيارانه از هرگونه کمک و مساعدت در پيشبرد اهداف مملکت همگام بوده و با توکل به خدا و بدون ترس و هراس از ميهن عزيز و اسلام بزرگ حمايت کنند.


اولين استفاده از گلوله‌هاي سمي و آتش‌زا


شهر اهواز در نوزدهم دي ماه سال 1359 چهار بار هدف توپخانه دوربرد دشمنان اسلام قرار گرفت.خبرنگار خبرگزاري پارس از اهواز گزارش داد در ساعت 10:40 و 12:50 دقيقه گلوله‌هاي سمي و آتش‌زا ناحيه مسکوني در اهواز را هدف قرار دادند.


اولين اطلاعيه دفتر آيت‌الله العظمي گلپايگاني


دفتر آيت‌الله العظمي گلپايگاني در روز دوازدهم مهرماه سال 1359 درارتباط با رسيدگي به وضعيت مجروحان جنگي اولين اطلاعيه خود را به اين شرح صادر کرد :
بسمه تعالي
به دستور آيت‌الله العظمي گلپايگاني و براي کمک به مجروحين حوادث مرزي اخير کشور جمهوري اسلامي ايران هيأتي متشکل از آقايان و روحانيون و کادر پزشکي به سرپرستي آقاي دکتر احمد مهدي‌زاده به مناطق مزبور عزيمت نمودند،‌ اين گروه ضمن کمک‌هاي مالي و تفقد از مجروحين موظف به انجام تدابير درماني نيز مي‌باشند و طبق تصميم هيأت مديره بيمارستان مقرر شده است که در صورت لزوم عده اي از مجروحين را به قم اعزام و در بيمارستان معظم‌له بستري نمايند.

اولين اطلاعيه ستاد فرماندهي کل قوا


اولين اطلاعيه ستاد فرماندهي کل قوا در دعوت عمومي به پيوستن به رزمندگان اسلام در جبهه‌هاي حق عليه باطل در تاريخ هجدهم تيرماه سال 1367 منتشر شد.اين اطلاعيه با توجه به هجوم گسترده دشمن به سراسر جبهه‌هاي جنوب و غرب کشور صادر شد.

 
اولين اطلاعيه ستاد مرکزي سپاه


روابط عمومي ستاد مرکزي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي اطلاعيه‌اي که در اختيار خبرگزاري پاس گذاشت،اعلام کرد جنگ کنوني بين حق و باطل را به فرموده رهبر انقلاب موجب گسترش اسلام مي‌دانيم اين اطلاعيه در 4 بند در هشتم مهرماه سال 59 در روزنامه کيهان چاپ شد.

اولين اطلاعيه ستاد مشترک ارتش


اولين اطلاعيه ستاد مشترک ارتش جمهوري اسلامي ايران در روزهاي قبل از سي و يکم شهريور ماه سال 1359 منتشر گرديد.اين اطلاعيه به منظور آگاهي از حملات و درگيريهايي که در چند روزه قبل از اين تاريخ رخ داده صادر شده است.

 اولين اطلاعيه وزارت امور خارجه پس از حمله به فرودگاهها


وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران در اولين اطلاعيه خود حمله عراق به فرودگاههاي ايران را به شدت محکوم کرد و آن را ناشي از عمل خودسرانه صدام و دولت بعث و علت آن حمله شکست خورده آمريکا دانست و اعلام کرد اين مساله چيزي نيست که ملت شهيد پرور و مسلمان ايران بتواند به آساني از آن بگذرد در ادامه عمليات از خوش خدمتي عراق به رژيم اشغالگر قدس و عامل تفرقه بين صفوف مسلمين ياد شده است.

اولين اطلاعيه وزارت نيرو


اولين اطلاعيه وزارت نيرو در رابطه با خاموشي‌ها پس از حمله هواپيماهاي متجاوز عراقي به فرودگاه صادر شد در اين اطلاعيه از برادران و خواهران خواسته شده بود تا با رعايت جدي در خاموش نگاه داشتن چراغها و يا در شرايط ضروري از طريق کشيدن کامل پرده و روشن کردن يک چراغ کم‌نور در قسمت‌هاي مختلف يک ساختمان با خطرات حمله هوايي مقابله کنند.

 
اولين اعلام منطقه جنگي بودن سراسر عراق


در تاريخ 26 بهمن ماه سال 1362 جهت پاسخگويي به جنايات مکرر رژيم بعثي عراق در مورد به موشک بستن شهرها و بمباران مناطق مسکوني ميهن اسلامي مان پس از چهل ماه صبر و تحمل و هشدار و پس از آن که مجامع بين‌المللي براي جلوگيري از اين جنايتکار کاري صورت ندادند، جمهوري اسلامي ايران براي اولين بار همه خاک عراق جز اماکن مقدسه را منطقه جنگي اعلام کرد و از مردم خواست که جهت حفظ جان خود به عتبات عاليات مهاجرت کنند.

اولين اعلام منطقه جنگي بودن سراسر عراق


در تاريخ 26 بهمن ماه سال 1362 جهت پاسخگويي به جنايات مکرر رژيم بعثي عراق در مورد به موشک بستن شهرها و بمباران مناطق مسکوني ميهن اسلامي مان پس از چهل ماه صبر و تحمل و هشدار و پس از آن که مجامع بين‌المللي براي جلوگيري از اين جنايتکار کاري صورت ندادند، جمهوري اسلامي ايران براي اولين بار همه خاک عراق جز اماکن مقدسه را منطقه جنگي اعلام کرد و از مردم خواست که جهت حفظ جان خود به عتبات عاليات مهاجرت کنند.

اولين دستورالعمل امام در مورد جنگ تحميلي

اولين دستور العمل امام امت در روز اول مهرماه سال 1359 صادر شد : بسم الله الرحمن الرحيم
مطالب زير ابلاغ مي‌گردد :
1-بايد اطاعت از شوراي فرماندهي بدون کوچکترين تخلف انجام گيرد و متخلفين با سرعت و قاطعيت بايد تعيين مجازات شوند. 2-بايد اشخاص و مقامات غيرمسئول از دخالت در امر فرماندهي خودداري کنند و فرمانده کل قوا به نمايندگي اينجانب و شوراي فرماندهي مسئول امور جنگي هستند.
3-در شرايط فعلي اقدام دادگاههاي ارتش در اموري که شوراي فرماندهي صلاح نمي‌داند بدون اطلاع اينجانب، ممنوع اعلام گردد. 4-راديو و تلويزيون موظفند اخباري را نقل کنند که صدرصد صحت آن ثابت باشد و براي عدم اضطراب و تشويش اذهان، اخبار را از غير منابع موثق نقل ننمايند.
5-نيروهاي انتظامي موظف هستند کساني را که دست به شايعه سازي مي‌زنند از هر قشر و گروهي که باشند فوراً‌ دستگير و به دادگاههاي انقلاب تسليم و دادگاههاي مذکور آنان را در حد ضد انقلابيون مجازات نمايند.
6-روزنامه‌ها در وضع فعلي موظفند از نشر مقالات و اخباري که قواي مسلح را تضعيف مي‌نمايند جداً خودداري نمايند که امروز تضعيف اين قوا عقلاً و شرعاً‌حرام و کمک به ضد انقلاب است من کراراً از نيروهاي مسلح عزيز پشتيباني نموده‌ام و امروز که آنان در جبهه جنگ با صدام کافر هستند تشکر مي‌کنم و از زحمات آنان قدرداني مي‌نمايم و از خداوند متعال توفيق و پيروي آنان را طلب مي‌نمايم.
7-اکيداً همه قشرهاي ملت و ارگانهاي دولتي موظف شرعي هستند که دست از مخالفت‌هاي حزبي که دارند بردارند و با مخالفت خود کمک به دشمنان اسلام ننمايند.
والسلام
روح الموسوي الخميني
اول مهرماه 1359

 

منبع: کتاب اولین های دفاع مقدس

   

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: